Logo van coachingspraktijk Project Leven, waar je via innerlijk werk je vruchtbaarheid kan verbeteren.

Het lichaam als spiegel van je bewustzijn

Voor leerlingen én leerkrachten die nood hebben aan ademruimte

Rust en veerkracht op school

In elke school leven verhalen. Soms uitgesproken, soms verborgen. Leerlingen die worstelen met drukte in hun hoofd of gevoelens die ze niet begrijpen. Leerkrachten die hun uiterste best doen, maar zelf amper nog ademruimte voelen. Een klas waar spanning hangt. Een team dat op zijn tandvlees zit. Dan is het tijd om stil te staan. Om te luisteren naar wat er écht speelt. En om ruimte te maken voor rust, veerkracht en verbinding. Project Leven ondersteunt scholen met drie krachtige werkvormen: voor hoofd én lichaam, voor klas én individu, voor groei vanbinnenuit.

Een rustmoment op maat van de groep

Meditatie per klas of graad

Soms is er gewoon nood aan stilte. Maar stilte alleen is niet genoeg.
In mijn klasmeditaties breng ik leerlingen in contact met hun lichaam, hun ademhaling en hun gevoel. Tegelijk voel ik aan wat er speelt in de groep en stem ik mijn begeleiding daarop af.

We werken met thema’s die op dat moment relevant zijn:
pesten, groepsdruk, prestatiedruk, vermoeidheid, spanning of onveiligheid.
Via meditatie krijgen leerlingen tools om te voelen, te zakken en te verbinden.

Praktisch

Voor wie?
Kleuterklassen, lagere en secundaire scholen. Ik pas mijn aanpak aan op het niveau en de draagkracht van de groep.

Duur
De inhoud en duur van de meditatie is afhankelijk van de leeftijd van de groep. Kleuters krijgen een actievere, kortere sessie en oudere leerlingen krijgen een diepgaandere, rustigere werking.

Inplannen
Meditaties kunnen ingepland worden als losse sessie of reeks op basis van jullie planning.

Prijs
Aangepast aan de leeftijd aan € 100/uur. Dit kan eenvoudig doorgerekend worden op de schoolfactuur.

Mindful lesgeven met meer rust en draagkracht

Workshop voor leerkrachten

Leerkracht zijn vraagt veel. Inlevingsvermogen, structuur, enthousiasme, energie. Maar wat als je eigen batterij leegloopt? Wat als je hoofd vol zit en de klas drukker wordt?

In deze workshop krijg je praktische handvatten om:

Wanneer leerlingen de ruimte krijgen om helemaal zichzelf te zijn, kunnen ze zich veilig en op hun eigen tempo ontwikkelen. Als leerkracht begeleid je hen krachtig en duurzaam doorheen hun leerproces, waardoor ze later in het leven zelfverzekerd verder kunnen, gewapend met zowel kennis als ervaring.

We oefenen met ademhaling, lichaamsbewustzijn en eenvoudige interventies die je meteen kan toepassen: op de speelplaats, tijdens een toets of bij een conflict. Deze workshop is een combinatie van theorie, praktijk en inzichtsvragen.

Praktisch

Voor wie?
Leerkrachten, zorgleerkrachten, directie of ondersteuningsteams.

Inplannen
Ideaal voor een pedagogische studiedag, teamdag of als nascholing.

Prijs

€ 300 voor een interactieve workshop die theorie, praktijk en inzichtsvragen combineert.

Voor leerlingen en (zorg)leerkrachten die dieper willen werken

Individuele healingsessies

Soms speelt er iets op een dieper niveau. Een leerling die zich blijft afzonderen, opstandig reageert of last heeft van spanningen in het lichaam. Een leerkracht die over zijn grens gaat, maar niet weet hoe het anders kan.

In individuele sessies werk ik op een zachte en diepgaande manier rond:

Via lichaamswerk, emotionele begeleiding en helende interventies krijgt het kind of de volwassene terug toegang tot rust, veerkracht en zelfvertrouwen. De concentratie zal verbeteren en emoties kunnen beter gereguleerd worden. Zodat de rust terugkeert bij leerling, leerkracht en in de klasgroep.

Praktisch

Voor wie?
Leerlingen van alle leeftijden, met of zonder onderliggende problematiek, leerkrachten en zorgcoördinatoren.

Locatie
Sessies kunnen plaatsvinden op school of in mijn praktijkruimte in Hechtel.

Prijs

Voor een leerling, leerkracht of zorgcoördinator (60 à 75 min) € 80.

We werken samen

Samen aan een veerkrachtige schoolcultuur

Een schoolklimaat waarin rust, emotioneel welzijn en verbinding centraal staan: het is mogelijk. Via deze drie sporen (klas, team, individu) versterk je de draagkracht van je hele school.

Door leerlingen ruimte te geven aan hun volledige Zelf, kunnen zij zich in alle veiligheid ontplooien door hun eigen, individuele weg te bewandelen. Door ze als leerkracht in hun kracht te zetten begeleid je hun duurzaam doorheen hun leertraject. Zodat ze zich in hun verdere leven gesterkt voelen. Zowel met hun kennis als hun ervaring.

Wil je graag kennismaken of bekijken wat past bij jullie context?
Ik denk graag mee, zonder verplichtingen.

Interesse of vragen?

Laat je gegevens achter via mail of bel me.
Dan neem ik contact met je op om vrijblijvend te bespreken wat ik voor jullie school kan betekenen.

Wil je weten of deze begeleiding iets voor jouw school is?

Wie ben ik?

Over Project Leven

Ik ben Evelien van Dael, bezieler van Project Leven.
Als psychodynamisch therapeut help ik kinderen, jongeren en volwassenen om opnieuw rust te vinden in hun hoofd, lichaam en leven.

Met mijn ervaring als mama, coach en ervaringsdeskundige weet ik hoe belangrijk het is dat kinderen zich veilig voelen, dat leerkrachten zich gesteund voelen, en dat er ruimte is om echt te luisteren.

Op school begint dat allemaal.

Ervaring

Andere opleidingen

Ook interessant voor jouw school of organisatie

Wil je kinderen, ouders én leerkrachten sterker maken in hun veerkracht en emotionele welzijn?

Naast deze workshop bied ik nog twee andere vormen van begeleiding aan die perfect passen binnen het school- of gezinsbeleid: